את תחום השילוט למשרדים ניתן לחלק לכמה קטגוריות:
- שלטים המיועדים להכוונה. שלטים אלו בדרך כלל יופיעו בכניסה לבניין או בסמוך לה ויציגו את שמות החברות העובדות בו ומספרי הקומה שהן נמצאות בהם או חיצים המורים על הכיוון שבו צריך ללכת.
- שלטי מספור, המיועדים להבחנה בין חדרים שונים, כמו כיתות לימוד או חדרי ישיבות.
- שלטי פנים, המסייעים להתמצאות בתוך הבניין וכוללים שמות של אנשים, של משרדים וכדומה.
- שלטי פרסום, הנועדו כדי להבליט את המותג אליו משתייכים העסק או המשרדים.
אילו סוגי שלטים למשרד קיימים?
כפי שניתן להבין, לכל השלטים יש מטרה אחת ברורה, אך זו משתנה בהתאם לסוג השלט. שלטי פרסום יהיו בדרך כלל מוארים ותוססים יותר משלטי התמצאות, משום שהם נועדו לפאר את המותג ולעשות רושם חיובי על המבקרים מבחוץ. לעומתם, שילוט פנים למשרד יהיה לעיתים פשוט יותר ובעל עיצוב ברור וקריא, שכן תפקידם הוא אינפורמטיבי בלבד והם בדרך כלל לא נועדו על-מנת להרשים.
החומרים מהם עשויים שלטים למשרדים
שלטים למשרדים יכולים להיות עשויים מחומרים שונים. כמה מהחומרים הנפוצים ביותר בתחום הם PVC, פח, פרספקט (זכוכית אקרילית), עץ ועוד. לא משנה מאיזה חומר עשוי השלט, העיקר שיהיה עמיד לאורך זמן ויוכל לשמש את המשרד במשך שנים רבות. הדבר נכון במיוחד לגבי שלטים הנמצאים בחוץ, ברחוב וחשופים לנזקי מזג האוויר והסביבה וחשוב שהם יהיו עשויים מחומרי גלם איכותיים כדי שלא יתבלו מהר ויהיה צורך להחליפם.
את סוג החומר מומלץ לבחור בהתאם לאווירה אותה מעוניינים לשדר ובהתאם למהות העסק. למשל, שלטים מזכוכית משדרים יוקרה וסטייל ולכן ניתן למצוא אותן בקליניקות, משרדי הייטק ועוד. לעומתם, שלטים מעץ הם כפריים וביתיים יותר ומתאימים לעסקים שמעודדים את קהל לקוחותיהם ליהנות מאווירה משפחתית וחמימה ושמים דגש על אווירה רגועה ומזמינה.
מה חשוב בשלט למשרד?
עיצוב שלטים לעסקים צריך להביא בחשבון את השפה המיתוגית של העסק כולו. גם אם אין את הלוגו של החברה על שלטים למשרד, העיצוב שלהם צריך להיות ברוח העסק וזאת כדי שיוכלו להשתלב בצורה מושלמת בסביבת המשרד ויהוו חלק בלתי נפרד מביסוס המותג. זו הסיבה שהענף של שילוט בהתאמה אישית כה משגשג וכולל חברות לעיצוב שלטים שיכולות לקבל בקשות מיוחדות מבעלי עסקים ולעצב עבורם שלט שיתאים לחברה שלהם, במקום שיצטרכו לבחור מתוך קטלוג מוכן ולהתפשר על השלט.
החברות המעצבות ומייצרות שלטים למשרדים הן לעיתים קרובות גם אלו שמתקינות את השלטים, ויש לציין כי שילוט למשרד צריך להיות קל להתקנה וגם להסרה במידת הצורך. כך, אם העסק ישנה מיקום אך לא את מהותו ואת השפה המיתוגית שלו, יהיה ניתן להעביר גם את השילוט ממקום למקום בקלות ולהתמקם בלוקיישן החדש במהירות.